Laatste uurtjes - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Leonie Seine - WaarBenJij.nu Laatste uurtjes - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Leonie Seine - WaarBenJij.nu

Laatste uurtjes

Blijf op de hoogte en volg Leonie

07 April 2014 | Tanzania, Arusha

Hoi allemaal,

De 4 weken zijn voorbij gevlogen. Vanavond stap ik weer in het vliegtuig, terug naar Nederland.
Vorige week ben ik samen met een keukenmedewerkster van hier naar haar broer gegaan. Die is Maasai, dus hebben we het Maasai dorp bezocht met echte Maasai hutjes.
Ook ben ik vorige week op safari geweest. We zijn op zaterdagochtend vertrokken, eerst naar Lake Manyara en op zondag naar Ngorongoro. Het was geweldig! We hebben bijna alle dieren gezien en van heel dichtbij. We sliepen op een camping, in tenten.

Afgelopen week hebben Marije en ik samen een huis ingericht voor de moeder van Annuary (een jongen uit mijn klas). Ze woonde samen met de kinderen en haar vader en stiefmoeder in een klein hutje. Ze worden door haar vader en stiefmoeder heel slecht behandeld, dus het was tijd dat ze op zichzelf ging wonen. Ze had daar nooit genoeg geld voor, dus hebben we haar geholpen door donatiegeld te gebruiken. Gelukkig hadden we redelijk snel een nieuw huis gevonden. 3 Maanden huur hebben we voor haar betaald. We hebben de kamer wit geverfd, waardoor de kamer er veel groter uit zag. Ook hebben we gezorgd voor zeil op de grond, een bed, tafel en een paar krukjes. Ze zijn er erg blij mee, dus iedereen die een donatie heeft gedaan hartelijk dank!!

Ook hebben we het donatiegeld gebruikt om de bouw van het huis van de moeder van Ibra en Ellis af te kunnen maken. Deze familie woont ook in een klein hutje. Ze zijn een heel tijd geleden begonnen om een stenen huis te bouwen. Op een gegeven moment was er geen geld meer, dus is de bouw gestopt. We hebben verschillende materialen gekocht van het doantiegeld, zodat het huis afgebouw kan worden. Hopelijk is het huis nu snel klaar!

We hebben van het donatiegeld ook nog een kast gekocht die op slot kan voor op het kantoor.

Over een paar uur stap ik in het vliegtuig. Ik kijk terug op een geweldige tijd en ervaring die ik nooit had willen missen! De mensen leven heel anders als bij ons. Laatst ging ik samen met Marije even bij de vrouw langs die onze was af en toe heeft gedaan. Ze was al een paar dagen ziek. Aangekomen bij het huis, was ze er niet, alleen de kinderen (5 en 13 jr). De kinderen wisten niet waar ze heen was gegaan. Toen we weg liepen kwam 1 van de kinderen ons achterna om door te geven dat ze honger hadden en dat ze geen eten hebben om klaar te maken. Je kunt het je gewoon niet voorstellen. We hebben 2k rijst gekocht en aan hun meegegeven.

Ik ga alle mensen en vooral de kinderen erg missen!! Tanzania is een geweldig land, waar ik zeker nog eens terug zou komen.

Iedereen die een donatie heeft gedaan, kleren, spelletjes heeft meegegeven nogmaals hartelijk dank!! Ook namens alle mensen hier!! De laatste foto’s volgen zo snel mogelijk!

Tegen 18.30u rijden we naar het vliegveld. Ik ga nu nog even de laatste dingen doen en nog even genieten van de kinderen.

Groetjes vanuit Arusha Community Center

• 07 April 2014 - 15:55

Karin:

Yoh Leo zit het er alweer op!
    Een hele goede terugreis ... goed te horen dat het zo goed bevallen is!

• 07 April 2014 - 17:01

Corry:

Goeie reis terug Leonie, groetjes van Herman en Corry

• 07 April 2014 - 17:58

Marga:

Hey lieve Leo,

en dan ben je morgen alweer terug!! Die 4 weken zijn wel beter te overzien dan een half jaar of een jaar ;-) !! Goede terugvlucht en we bellen morgen.

Dikke kus

• 07 April 2014 - 18:46

Gerda:

Wat gaat dat snel zeg. Wat ontzettend mooi om te lezen , dat het geld al gelijk zo goed besteed wordt. Leonie wat zijn we ontzettend trots op je dat je dit hebt gedaan . Een goeie terug reis . Liefs van de Holleboompjes uit Luttenberg.

• 08 April 2014 - 15:01

Sophia:

Wat is dat snel gegaan zeg!!
    Mooi om te lezen dat je 04 fijne weken gehad hebt, en dat je mooie dingen hebt kunnen bereiken!!
    Ik wens je een goede terugvlucht en fijne thuis reis. Een mooie tijd om op terug te kunnen kijken!!
    Kus kus!

• 10 April 2014 - 13:00

Hebel Poppens:

Hoi Leonie,
    je bent alweer terug!
    fin dat je een goede tijd hebt gehad.
    we zien je wel weer als je een beetje bijgekomen bent, hoop ik!
    groetjes,
    Hebel