Het westen en pech met de auto.. - Reisverslag uit Broome, Australië van Leonie Seine - WaarBenJij.nu Het westen en pech met de auto.. - Reisverslag uit Broome, Australië van Leonie Seine - WaarBenJij.nu

Het westen en pech met de auto..

Blijf op de hoogte en volg Leonie

16 Juni 2015 | Australië, Broome

Ondertussen ben ik al een paar weken in het noord-westen van Australië, in Broome en het is hier ca. 32 graden.

Hoi allemaal,
Een paar weken geleden ben ik vertrokken van de boerderij in Karridale naar Perth, waar ik 2 weken ben geweest. Ik heb gekozen om in een hostel te slapen, vlakbij het Scarborough strand.
Het was een goed hostel met hele vriendelijke mensen en andere backpackers.
Op de 1e dag heb ik een fiets meegenomen van het hostel en ben gaan fietsen langs de kust. Er zijn speciaal aangelegde fietspaden langs mooie baaien en stranden.
De eigenaar van het hostel heeft goede contacten, waardoor hij soms klusjes/werk heeft. Zo heb ik ook een dag geholpen met units schoonmaken en s' avonds een keer op het hostel gepast, zo blijf je nog een beetje in het werkritme ;).

In deze 2weken heb ik de stad goed gezien. Het heeft een mooi park, het Kings park met een prachtig uitzicht over de stad en de Swan Rivier. Ik heb de wijk Fremantle bezocht. Vanaf de stad ben ik met de boot naar Fremantle gegaan en heb ik veel dolfijnen gezien in de Swan rivier. Fremantle is een oud gedeelte iets buiten de stad. Ik had daar afgesproken met 2 collega's van de boerderij waarmee ik o.a. de markt heb bezocht en fish & chips mee heb gegeten.
Ook ben ik samen met de 2 collega's naar het eiland tegenover Perth gegaan, Rottnest Island. Op het eiland hebben we een fiets gehuurd en zijn zo het eiland gaan verkennen. Het eiland heeft super mooie stranden, met helder blauw water en wit zand. Maar waar we natuurlijk voor kwamen op het eiland is om de Quokka te zien. We waren nog geen km onderweg en we hadden de eerste al gespot. Het zijn kleine beestjes, het is een kruising tussen een rat en een kangaroo. Ze zijn niet bang voor mensen, waarschijnlijk zijn ze gewend aan de toeristen op het eiland. Ze eten uit je handen en halen het eten uit je tas als je niet op past ;). Het was een mooie dag en zeker de moeite waard.

Vlak voordat ik mijn reis voorzette naar het noorden heb ik Pierre (een jongen uit Frankrijk) ontmoet via Gumtree, de marktplaats bij ons in NL. Het is hier in Australië heel normaal om een travelmate of werk te vinden via deze site. Hij is dan ook met mij meegereisd vanaf Perth.

Onze eerste stop was bij de Pinnacles. Dit zijn stenen rotsen die uit de grote zandvlakte steken. We hebben hier een wandeling gedaan en zijn er met de auto doorheen gereden.
Daarna was het al tegen 17.00u, dus hebben we een camping gezocht dichtbij in de buurt.

De volgende dag zijn we richting het Kalbarri np gereden, waar we een aantal nachten hebben gestaan op een mooie camping in het bos en aan de rivier. Hier kwam onze hoofdklamboe goed van pas, wat een vliegen! De eerste nacht hebben we een borrel gedronken rondom het vuur met andere mensen van de camping, dit was erg gezellig!
In het park hebben we een aantal wandelingen gemaakt. Het is een prachtig park met rode rotsen en mooie uitzichten. Ook de kuststrook is erg mooi. We hebben hier een halve dag gesnorkeld in de blue holes, waar we vele vissen hebben gezien.
Op de laatste dag moesten we vroeg op, want we gingen sandboarden!! We werden met een 4wd opgehaald en reden naar de zandduinen. Super mooie omgeving aan de zee. Eerst gingen we zitten op het board en gleden we naar beneden, wouw wat gaat dat hard! Daarna gingen we staand de heuvel af, is toch wel even anders als snowboarden. Ik ben een aantal keren hard gevallen, totdat ik het beter onder controle kreeg. Het enige nadeel is dat ze de liften hier nog niet hebben uitgevonden, dus elke keer de heuvel oplopen was best zwaar (voelde dat de volgende dag goed in mijn benen ;)). Tussendoor hebben we nog een duik genomen in de zee en gesnorkeld. Het was een leuke en mooie dag!

Toen we terug reden naar de camping hoorden we een raar geluid vanuit de ventilator en zag ik de temperatuur omhoog gaan. Het lampje van de motor ging branden dus ben ik gelijk gestopt aan de kant van de weg, er kwam rook uit de motorkap. Jaa, wat nu.. Bij aankoop van de auto zijn wij automatisch lid geworden van de Australische wegenwacht, dus die heb ik gebeld, gelukkig hadden we nog bereik met onze telefoon ;).
De Australische mensen zijn erg vriendelijk. De eerste auto die ons zag staan stopte gelijk en vroeg of alles goed ging en of we genoeg water hadden.
Na bijna 1u wachten werden we opgehaald. Eenmaal bij de garage aangekomen hebben ze de auto gecheckt, blijkbaar is de koppakking beschadigd door corrosie. Ze kunnen dit oplossen door de koppakking te vervangen of door een chemische vloeistof in het water van de radiator te doen die de breuken repareert. We hebben gekozen voor de laatste oplossing.
Die nacht hebben we de tent en spullen gepakt van de camping en hebben buiten bij de garage geslapen.

De volgende dag was de auto goed en konden we verder naar het noorden rijden. We zijn van Kalbarri np naar Monkey Mia gereden. Onderweg zijn we gestopt op verschillende plekken.
Monkey Mia staat bekend om de dolfijnen die je kunt voeren in de ochtend. Hier zijn wij wezen kijken. Het is erg toeristisch, maar een mooie omgeving en de dolfijnen komen erg dichtbij.

Vanaf hier was de volgende stop Carnarvon. Mijn travelmate was hier op zoek naar werk, maar naar 2dagen hebben we besloten om gelijk naar Broome te rijden. Aangezien de auto was het beter om er niet heel veel meer mee om te rijden en beter samen reizen dan alleen.
Het was een lange rit van Carnarvon direct naar Broome, zonder bereik, radio en onderweg niets te zien, behalve grote stieren aan de kant van de weg.

Eenmaal aangekomen in Broome heb ik Pierre bij een hostel afgezet en ben ik naar een boerderij gegaan, waar collega's van de happs farm in Karridale werken. Hier slaap ik op dit moment en help hier af en toe mee met het planten van groenten. 2weken geleden heb ik een dag in de winkel (slager) van de baas gewerkt, waar ik heb geholpen met vleesvoorbereidingen.
Broome is een mooie plaats met mooie stranden, zoals Cable Beach.

Afgelopen week ben ik met een collega 5dagen naar Karijini NP geweest. Eerst wilden we een auto huren, maar de baas van de boerderij is een monteur en hij gaf aan dat de auto verder goed was. We hebben gelukkig geen problemen gehad, behalve 1 lekke band ;).
In het park hebben we verschillende wandelingen gemaakt. De wandelingen gaan door kloven, de een is moeilijker dan de ander. Soms moesten we door het water heen of klimmen over de rotsen en oppassen dat je niet in het water viel. We hebben gezwommen op verschillende plekken, het water is ijskoud dus goed om af te koelen. We hebben hier mooie dagen gehad en wat een fantastisch park!!

Ondertussen zijn we weer op de boerderij in Broome. Deze weken ga ik proberen om de auto te verkopen, aangezien ik hier nu een aantal weken zal blijven. Begin augustus komen 2vrienden aan in Darwin waar ik samen mee reis naar o.a. Alice Springs, Uluru en terug naar Sydney (Aniek & Wiedsuh super leuk dat jullie komen!!). Vanaf Sydney zal ik waarschijnlijk terug vliegen naar NL, maar zover is het nog niet. Nu nog een paar maanden genieten in Australië!!

Iedereen een fijne dag en tot volgend verslag!

Groetjes vanuit Broome

  • 16 Juni 2015 - 09:56

    Aniek & Weidsuh!:

    Mooi Leo!! We kijken er naar uit om samen een mooi reisverslag te maken! :)

    Veel plezier en till soon mate!

  • 16 Juni 2015 - 12:55

    Corry En Herman:

    Hallo Leonie down under,

    Je maakt mooie dingen mee en maakt ook mooie reisverslagen!!
    Nog veel plezier en kalm an!!!

    Groetjes, Herman en Corry

  • 16 Juni 2015 - 17:00

    BREUR:

    Fijn te lezen dat het goed met je gaat en je het nog erg naar t zin hebt. Maud is wel nieuwsgierig naar haar tante, maar ze kan nog wachten tot oktober.
    Grt BREUT

  • 16 Juni 2015 - 20:03

    Willemien Kragt-seine:

    Hallo Leonie. Ik vindt het allemaal wel mooi en knaap wat je allemaal doet. Ik wens je nog heel veel plezier en pas goed op jezelf. Ik zie je wel weer in nederland. Groetjes van uit Dalfsen.

  • 23 Augustus 2015 - 23:38

    Hebel:

    Ha Leonie!
    wat een belevenissen.
    fijn hoor!
    Ik denk eigenlijk dat jij helemaal niet meer terug komt naar Nederland, je bent al zo lang weg...
    Hoe dan ook, veel plezier daar,
    groetjes,
    hebel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Broome

Leonie

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 7006

Voorgaande reizen:

28 April 2015 - 03 September 2015

Vervolg Australie

10 Maart 2014 - 07 April 2014

Vrijwilligerswerk Tanzania

Landen bezocht: