West Australië, noorden, midden, Sydney en Bali - Reisverslag uit Nusa Lembongan, Indonesië van Leonie Seine - WaarBenJij.nu West Australië, noorden, midden, Sydney en Bali - Reisverslag uit Nusa Lembongan, Indonesië van Leonie Seine - WaarBenJij.nu

West Australië, noorden, midden, Sydney en Bali

Blijf op de hoogte en volg Leonie

28 Augustus 2015 | Indonesië, Nusa Lembongan

Beste allemaal,

Een jaar vliegt voorbij, nog heel even en ik ben weer terug in Nederland.

Ik moet ff nadenken waar ik geweest ben de afgelopen weken, want het lijkt allemaal al weer heel ver weg.

Een paar weken geleden werkte ik nog op de boerderij in Broome. Dit was een boerderij met o.a. Pompoenen, watermeloenen en asperges. Het was geen pluktijd, want die begint ergens in december, maar wij plantten nieuwe plantjes voor het nieuwe seizoen.
In Broome hebben we onder andere het bekende Cable Beach gezien en de staircase to the moon. Dit laatste was erg apart om te zien. Het is een natuurlijk fenomeen dat ontstaat bij volle maan die op het water kaatst (ik zal later een foto plaatsen).

De auto heb ik verkocht in Broome en ben met een tour mee naar Darwin gegaan.
We zijn via de bekende Gibb River road van Derby naar Kununurra gereden. Dit is een onverharde weg van bijna 650km. We hebben vele canyons, gekleurde rotsen, watervallen ,rivieren en freshwater krokodillen gezien. Voor Kununurra hebben we de afslag genomen naar het World Heritage Purnululu National Park, bekend om zijn Bungle Bungle range. Hier vind je 300m hoge rotsen van zandsteen die oranje zwart gestreept zijn.
Daarna hebben we een bezoek gebracht aan lake Argyle, het grootste freshwater lake van Australië. We stonden hier op een prachtige camping met een Infinity pool, waarbij je uitkeek op het meer. Op het meer hebben we een boottocht gemaakt en ook hier hebben we weer veel krokodillen gezien.
Vanaf daar zijn we doorgereden via Katherine naar Darwin, waar de tour eindigde. Het was een mooie trip midden door de Kimberleys en een leuke groep.

Ik ben 3 dagen in Darwin geweest en heb toen samen met Damiano (Italiaanse jongen) Aniek & Wiedse opgehaald van de luchthaven. Het was super leuk om ze weer te zien na zo'n lange tijd en dan vooral aan de andere kant van de wereld! We hebben gelijk de auto meegenomen van de luchthaven en zijn naar het hotel gereden. S'Avonds hebben we gegeten in de stad en een goede borrel gedronken op de vakantie.

De volgende dag zijn we naar het Litchfield np gereden, ca 150km van Darwin. Het is een mooi park met een mooie natuur, watervallen en vele poolen waar we af en toe een duik hebben genomen. We sliepen in een leuk hotel, met leuke mensen waar we de eerste avond veel lol mee hebben gehad. De volgende dag hadden we allemaal last van een 'lichte' kater, dus we hebben rustig aan gedaan en zijn langzaam naar het Kakadu np gereden.
Dit park in het grootste nationale park van Australië en wordt nog bestuurd door de lokale Aboriginal bevolking. Hier hebben we vele rotsschilderingen gezien en een boottocht gemaakt over de South alligator river, met de saltwater crocodiles. Deze krokodillen kunnen meer dan 7m lang worden :).

Vanaf Kakadu np zijn we naar Katherine gereden, waar we de Katherine gorge hebben bezocht. Hier hebben we wat boodschappen gehaald en zijn begonnen aan de weg richting Alice Springs, in het midden van Australië. Het was een lange weg, midden door de outback, maar toch hebben we af en toe een stop gemaakt bij o.a. de Mataranka Springs en de Daily waters pub, de oudste pub van de Northern Territory.

In Alice Springs zijn we met de luchtballon mee geweest. Het was vroeg opstaan, want we gingen voor zonsopgang met de luchtballon omhoog. Het was een prachtige ervaring en we zagen vanuit de lucht de Kangaroos springen over het uitgestrekte landschap.
Ook hebben we de Macdonnell ranges bezocht, een prachtig landschap met droge valleien en bergen.

Vanaf Alice Springs zijn we naar de Kings Canyon gereden. We hadden hier een top accommodatie met een jacuzzi in de kamer, dus daar hebben we zeker goed gebruik van gemaakt :). De volgende dag hebben we een wandeling gemaakt over de top van de Canyon. Het is een super mooie kloof met prachtige uitzichten!

De volgende stop was bij Uluru. Ook dit is een mooi en speciaal gebied. We hebben hier een fiets gehuurd en zijn zo rondom de Uluru gegaan. Het is 1 grote rots in the middle of nowhere, heel apart om te zien. Ook hebben we de zonsondergang bekeken en zijn we de Kata Tjuta (Olgas) gaan bekijken. Dit zijn vele rotsen met een hoogte van ca 500m.

In Uluru namen we afscheid van de outback en vlogen we naar Sydney. De eerste 2 nachten sliepen we in een hotel midden in het centrum. We hebben de harbourbridge beklommen, waarbij we een prachtig uitzicht hadden op o.a. het operahouse.

Daarna hebben we de huurauto opgehaald en zijn we naar Avoca Beach gereden, waar we sliepen bij vrienden van Aniek & Wiedse. Zij hebben ons meegenomen naar een reptielen centrum en de Blue Mountains. De eerste dag in de Blue Mountains was het zo mistig dat je niets kon zien, maar gelukkig hadden we goed weer op de tweede dag!

Daarna was het tijd om doei te zeggen tegen Aniek & Wiedse, omdat ik de laatste nacht in de stad wou blijven. We hebben een super leuke tijd gehad samen met veel lol en wijn!

Gisteren ben ik van Sydney naar Bali gevlogen, waar ik de laatste dagen zal doorbrengen.
Ik heb een toptijd gehad tijdens deze reis en ben blij dat ik dit gedaan heb, ik kijk terug op een super mooie tijd aan de andere kant van de wereld!
Binnenkort zal ik de foto's plaatsen.

Voor nu wens ik jullie vanuit Bali allemaal een hele fijne dag.

Groetjes

• 28 Augustus 2015 - 09:28

Inge:

Ik kom graag je fotoboek straks bekijken.
    Geniet nog van de laatste weken.
    Liefs

• 28 Augustus 2015 - 11:29

Dinie Hekman:

Leonie

Geniet nog van de laatste dagen , deze ervaringen neemt niemand je af, goede terugreis gewenst.
    Tot in Ommen zien en horen we, ons buurmeissie weer

groetjes Jan en Dinie

• 28 Augustus 2015 - 18:29

Sophia:

wauww!! klinkt weer als een mooi avontuur en bomvol interessante ervaringen! Toppp!!

• 29 Augustus 2015 - 23:51

Gerda J.H.:

Wat een mooi land moet het zijn als ik jou verhaal lees. Geniet ze nog even. Kom ook zeker de foto's bekijken. Gr.en een dikke kus. Gerda.